De eerste kakkerlak waar ik blij van wordt. La cucaracha is een leuk spel voor kinderen vanaf 6 jaar. Snel en vol met humor. Het spel duurt niet te lang waardoor het qua concentratie vermogen ook goed te doen is voor de kinderen. Ideaal als cadeau in de zak van Sinterklaas of wellicht onder de kerstboom. Lees snel verder om meer te weten te komen over dit spel.

Hoe gaat het spel la cucaracha?

La cucaracha is Spaans en betekend kakkerlak. Normaal wil je die natuurlijk niet hebben en precies dat is de bedoeling. De kakkerlak moet in de val lopen. En wel graag jou val. Je speelt het met 2 tot 4 spelers. Iedereen heeft een eigen valt. Wanneer de kakkerlak in jouw val is gelopen krijg je een muntje. Met 5 muntjes heb je gewonnen.

Spelletjes zijn altijd een tof cadeau met de feestdagen. Doolhof, ook van ravensburger, is wel een van de favorieten bij ons in huis.

Spelen la cucaracha

In elkaar zetten van het spel

Ik zeg het vaker in mijn artikelen, maar zet het spel vast in elkaar zonder kinderen erbij. Je mag eerst het bestek in het spelbord plaatsen. Daarna de muntjes, vallen en deuren uitdrukken. Het bestek in 1 van de 4 startpositie zetten en dan kun je beginnen. Kinderen hebben daar niet altijd het geduld voor. Dus kan het maar beter klaar staan. En is het fijn als je al weet hoe het spel gaat en wat de spelregels zijn.

La cucaracha opbouwen

Spelvarianten la cucaracha

Er zijn 2 varianten waarop je het spel kunt spelen. De eerste is dat je de kakkerlak moet vangen door hem in jouw val te laten lopen. Je draait het bestek dan zo dat de kakkerlak naar jou toe komt. De dobbelsteen bepaald wat je mag omdraaien. De tweede variant is dat de kakkerlak juist niet in jouw val mag lopen. Met het bestek zorg je er dan dus voor de de kakkerlak niet bij jou in de buurt komt. Maar pas op! De kakkerlak is snel dus wees nog sneller.

Hexbug nano

Toen ik dit las moest ik even nadenken. Ik had werkelijk geen idee wat dit was. Maar het blijkt gewoon een speciale techniek te zijn waardoor de kakkerlak loopt. En dat lopen kan hij heel snel. Zo blijft de vaart wel in het spel. Alleen wanneer de kakkerlak in de val is gelopen zet je hem even uit. Voor de rest kan hij blijven gaan. Een goede uitdaging om snel te reageren.

La cucaracha met kakkerlak

La cucaracha fijn spel voor christenen

Een grappig spel waar kinderen van genieten. Wie draait als snelst het bestek zo dat hij of zij wint? Ook fijn voor christenen. Geen dracula of spoken te bekennen. Alleen een kakkerlak die je mag vangen dmv draaiend bestek. Hoewel ik een uitdaging zie in het uitleggen van spellen vind ik het ook fijn dat het spel gewoon gespeelt kan worden zonder extra uitleg van mij.

Het spel kost 24,95 euro en kun je via deze link direct bestellen.

La cucaracha - pinterest

1 thought on “Recensie: la cucaracha van ravensburger