Al een tijdje ben ik bezig met het veranderen van mijn voedingspatroon. Een aantal jaar terug ben ik daar mee begonnen en toen startte ik met het boek van Charlotte, bikiniboost. Een perfect boek om fitter en energieker de zomer in te gaan. Wie wil dat nou niet? Vandaag vertel ik jullie meer over de methode van bodieboost, het boek bikiniboost en hoe het mij bevalt. Want een beetje slanker voor aankomende zomer is toch helemaal zo gek nog niet.

Afvallen zonder dieet

Bodieboost is geen dieet. Dat is voor mij echt een groot pluspunt, want ik hou gewoon niet van diëten. Het is de bedoeling dat je bij bodieboost je levensstijl gaat veranderen. Charlotte Willems is de bedenker van deze manier van gezond worden en heeft het zelf ondervonden. Dit werkt! Samen met Carlijn heeft ze nu een prachtige basis opgezet waarbij je ook in de online community op facebook elkaar kun supporten. Super fijn natuurlijk, want in je uppie afvallen is maar eenzaam. Vaak is je omgeving daar niet zo mee bezig en dan is het leuk om dit online wel te kunnen delen. Het voordeel van bodieboost is zoals ik al zei dat het geen dieet is, zo wordt het jojo-effect ook vermeden. De kilo’s die eraf zijn blijven, als je je aan je nieuwe levensstijl houdt, er ook gewoon af.

Bikiniboost, slank de zomer in. Oprichtster

Lees hier meer over Succesvol slanker van bodieboost

De boeken van bodieboost

Charlotte heeft al verschillende boeken uitgebracht onder de naam bodieboost. Het allereerste boek, bodieboost, legt het principe nauwkeurig uit. Als beschrijving bij het boek staat: ‘BodieBoost is een afslankmethode speciaal ontwikkeld om gemakkelijk te volgen in het echte leven. Waarbij snoepen en alcohol drinken in je dieetplan passen, dat hoor namelijk ook bij jouw leven.’ Nu is bodieboost verder geen dieet natuurlijk, je mag gewoon alles eten. Ik heb dit eerste boek niet (en ook het kookboek en dagboek niet), maar gaande weg heb ik wel geleerd hoe bodieboost werkt. Dit door het boek bikiniboost, maar ook de cursus succesvol slanker en de 12-weken challenge. Achterin het bikiniboost boek worden de regels nog even herhaald, je hoeft dus niet perse het eerste boek te kopen.

Waarom een boek bikiniboost?

Het lijkt niet heel slim gekozen, we willen toch juist allemaal af van die bikini body of niet wedstrijden? Internet staat vol met prachtige lichamen die bikini’s showen. Alleen zijn er nog heel veel vrouwen en meisjes die lijden aan bikinistress. En dat is helemaal niet nodig, maar vast herkenbaar. Het wordt weer lente, de eerste zonnestralen zijn geweest en je kijkt eens naar je eigen lichaam. Na de winter zijn er weer een aantal kilo’s bij gekomen. Je gaat weer flink lijnen, maar meestal zonder het gewenste resultaat. Daarom is dit boek er. ‘Het is een tool waarmee je in 4 weken tijd dat fantastische bikini-proof lichaam kunt bereiken.’ aldus het boek zelf. Het is een realistische manier van afvallen en bewegen. Houdt dat ook in je achterhoofd. Ben je bij de start 100 kilo, dan zul je na 4 weken natuurlijk niet ineens 60 kilo wegen. Dat hoeft ook niet. Je kunt gemiddeld 2 tot 4 kilo gewicht verliezen in 4 weken. afnemen. Het gaat erom dat je deze levensstijl het hele jaar door vast houdt. Dan bereik je vanzelf je ideale gewicht.

Lees hier meer over afvallen met bodieboost

Bodieboost in het kort

Bij bodieboost werk je met 5 families. Dit zijn koolhydraten, fruit, zuivel, eiwitten en groenten. Uit elke familie mag je 2 producten per dag eten. Bij groenten gaat het vaak om een half bord, bij brood vaak om 2 stuks en bij zuivel vaak om 1 kom, zo’n 250 gram. Daarnaast heb je per week 2 jokers zodat je iets lekkers kunt eten of drinken. Ook alcohol is toegestaan en je kunt gewoon broodbeleg kiezen van de 1 keer per week lijst. Als joker kun je bijvoorbeeld taart, ijs of chips eten. Er is ook een smaakmakerslijst en daar mag je per 2 keuzes uit maken. Er zijn een aantal smaakmakers die je onbeperkt mag eten, dit zijn goede smaakmakers. Denk dan aan pijnboompitten, lijnzaak of chiazaad. Als laatste nog de grote tip: gebruik de 1 maximaal 2 regel. Als je heel erg veel zin hebt in iets wat je eigenlijk niet ‘mag’ eten dan kan dat toch. Je dag is niet meteen verpest als je toch dat ene extra gebakje neemt waar je zo’n zin in hebt. Maar houdt je dan wel aan de 1 maximaal 2 stuks regel.

Bikiniboost, slank de zomer in. Weekmenu

Wat staat er in het boek

Naast de korte introductie van bodieboost staan er een beweeg/sport schema en een weekmenu in het boek. Het boek start met een overzicht wat je de komende 4 weken gaat doen. Daarna komt de uitleg van de bikiniboost-workout. Er wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen beginners en gevorderden. Als je net begint met sporten en bewegen is het niet realistisch om 20 minuten hard te lopen. Bij bodieboost staat vooral centraal dat het realistisch moet zijn en haalbaar in jouw leven. De verschillende oefeningen staan uitgelegd met een foto erbij, super handig want bij veel woorden had ik geen idee wat ik precies moest gaan doen.

Neem ook een kijkje op de website van bodieboost voor alle informatie.

Wat gaan we eten?

Dan volgt het weekmenu met ontbijt, tussendoortjes, lunch en 7 verschillende avondrecepten. Je dagmenu (ontbijt, tussendoortjes en lunch is de hele week hetzelfde). Niet heel veel afwisseling, maar wel makkelijk als je voor het eerst start met bodieboost. Later kun je natuurlijk elke dag wat anders eten als je dat fijn vind. Soms zijn het niet de goedkoopste producten, maar dit kun je vaak wel vervangen voor iets anders. Er staan ook boodschappenlijstjes in bij het dagmenu zodat je weet wat je moet halen in de winkel. Let wel op dat het avondeten qua boodschappen voor 1 persoon is. Dat vind ik wel een nadeel, want ik moet alles omrekenen. Toen ik begon met bodieboost at ik altijd met Mark samen en nu zijn ook de kinderen er nog bij. Wanneer je iets niet lekker vind kun je het altijd ruilen voor een product uit dezelfde familie, bijvoorbeeld volkoren brood voor meergranenbrood.

Extra informatie in het boek

In het boek staan ook nog verhalen van vrouwen die bodieboost hebben gevolgd, tips van Charlotte zelf en tips van verschillende sportieve en gezonde vrouwen. Elke dag heb je een 5 minuten workout, bijna elke dag is er een sport challenge (behalve dag 4) en 3 keer per week doe je een bikiniboost-workout (uit het sportschema). Dat laatste bestaat uit 1 keer 60 minuten wandelen, 1 keer 60 minuten krachttraining en 1 keer 60 minuten hardlopen. Naar mijn idee is dat laatste schema voor beginners wel wat zwaar. Met start to run begon ik met een rustige opbouw (1 minuut hardlopen, daarna rustig naar 2 en zo verder) in dit boek begin je direct met 10 minuten hardlopen. Dat is pittig als je het nog nooit hebt gedaan. Even aanpassen dan lijkt me prima.

Boekrecensie bikiniboost

Wat vind ik van het bikiniboost boek?

Zelf wordt ik weer helemaal enthousiast van dit boek. Zo fijn om gewoon bezig te zijn met een gezonde levensstijl in plaats van het jojo-effect. Hoe fijn is het om blijvend af te vallen en gezond te worden?! Dat is wat je doet met dit boek. Je kunt terug vallen op weekmenu’s, maar ook gewoon zelf je menu samen stellen. Je kunt het zo toepassen dat het voor jou haalbaar is dit te gaan doen. Snoepen mag, ideaal op verjaardagen natuurlijk. En er is een grote online community. Zo kun je altijd vragen stellen, je voortgang of stuggels delen. Er is altijd wel iemand die je komt oppeppen om verder te gaan of die handige tips voor je heeft. Het enige minpuntje vind ik toch dat de workout soms wat zwaar is voor beginners (zoals ik hiervoor al aangaf over het hardlopen). Je kunt het natuurlijk aanpassen, maar de valkuil van jezelf niet genoeg pushen komt dan wel om de hoek kijken. Persoonlijk had ik het ook makkelijker gevonden als de recepten voor 4 personen waren. Maar inmiddels ben ik gewend aan de 1 persoonsrecepten. Ook met een klein budget (en kleine aanpassingen) kun je dit prima volgen. Het is iets duurder, maar het is wel voor je eigen gezondheid.

Ik ben zelf heel blij dat ik gestart ben met bodieboost (en heb dus ook al verschillende keren meegedaan met online programma’s). Het heeft er voor gezorgd dat ik al een aantal kilo’s kwijt ben geraakt op een voor mij goede manier. Ben jij ook bezig met wat je eet? Wat werkt voor jou goed?

Bikiniboost van bodieboost, een boek om slanker de zomer in te gaan met een verandering van levensstijl in plaats van een crash dieet. Ook iets voor jou? Lees mijn recensie nu.Bodieboost boek bikiniboost, slanker de zomer in

Ik heb dit boek gekregen. Dit beïnvloed mijn mening niet.
Heb je er vragen over, kijk dan eens bij de pagina over samenwerkingen.

3 thoughts on “Bodieboost; slanker de zomer in met bikiniboost – recensie