Mus heeft een nieuwe lijn uitgebracht gericht op het bijbel journalen. Daarmee richt zij zich op een opkomende markt hier in Nederland. In Amerika is het al een hele hit, maar wij als behoudend Europa blijven nog wat achter. Extra leuk vind ik het dan ook dat er een nieuwe lijn bij Mus is uitgebracht. Wat extra leuk is, hij is ook zeer geschikt voor niet bijbeljournalers of anders gelovigen!

Begin bij het begin, oefenen!

Als eerste kwam het boek bijbel journalen en letteren binnen. De titel zegt het eigenlijk al. Deze verwijst nog het meest naar de bijbel en het christelijk geloof. Maar als je naar de inhoudt kijkt dan zijn de tekenspullen, het leren handletteren en dan vooral ook de voorbeeld alfabetten, de tekstballonnen, hartjes, bloemen e.d. tekenen en stempels snijden ook erg leuk voor andere journalers en voor iedereen met een bullet journal. Wat mij vooral heel erg aanspreekt is de oefen ruimte in het boek.

Recensie bijbel journalen en letteren. Een boek om te oefenen en te gebruiken als inspiratie voor je illustraties en handlettering. Ook voor niet christenen staat er veel bruikbare informatie en leuke voorbeelden in. Recensie bijbel journalen en letteren. Een boek om te oefenen en te gebruiken als inspiratie voor je illustraties en handlettering. Ook voor niet christenen staat er veel bruikbare informatie en leuke voorbeelden in.

Kijk ook mijn filmpje met beelden over bijbel journalen en letteren.

Niet alleen lezen, maar doen!

Het boek bijbel journalen en letteren is niet enkel een boek om te lezen, maar juist ook om te doen. Ik zei het net al, die oefen ruimte in het boek is ideaal. Meestal moet je op een blaadje of in een schrift gaan oefenen. Nu kan het gewoon in het boek zelf. Bijvoorbeeld om een alfabet te tekenen. Zo krijg je er nog meer feeling mee. Of probeer eens een creatieve notitie te maken, op blz 86 kun je oefenen.

Lukt het niet zelf?

Lukt het je nou niet of zit het even niet mee ga dan helemaal naar achteren in het boek. Vanaf blz 130 vind je allemaal voorbeelden. Er staan stempelsjablonen in (die je ook prima kunt overtrekken d.m.v. een lightpad die je bij de action kunt kopen of op je tablet kunt installeren), er zitten bedrukte vellen papier in voor mixed media en als laatste nog een aantal boekenleggers, voorbeelden en banners op karton die je kunt uitknippen en gebruiken. Even niet zelf tekenen en toch een fantastisch resultaat.

Recensie bijbel journalen en letteren. Een boek om te oefenen en te gebruiken als inspiratie voor je illustraties en handlettering. Ook voor niet christenen staat er veel bruikbare informatie en leuke voorbeelden in.

Het boek bijbel journalen & letteren niet alleen voor christenen

De teksten zijn zeker gericht op de bijbel en het christelijk geloof, maar kun je daar doorheen kijken dan is het boek ook leuk voor niet christenen. Zoals ik al aangaf kun je dan gebruik maken van de alfabetten, de banners en hartjes e.d. natekenen (er staan ook veren en vogels in!) en je kunt leren hoe je een stempel kunt maken of mixed media toepast. Zeer handig als je net begint of graag wat meer uitleg wilt over verschillende materialen en manier om te journalen.

Zijn jullie al bekend met deze producten van MUS?

Recensie bijbel journalen en letteren. Een boek om te oefenen en te gebruiken als inspiratie voor je illustraties en handlettering. Ook voor niet christenen staat er veel bruikbare informatie en leuke voorbeelden in. Recensie bijbel journalen en letteren. Een boek om te oefenen en te gebruiken als inspiratie voor je illustraties en handlettering. Ook voor niet christenen staat er veel bruikbare informatie en leuke voorbeelden in. Recensie bijbel journalen en letteren. Een boek om te oefenen en te gebruiken als inspiratie voor je illustraties en handlettering. Ook voor niet christenen staat er veel bruikbare informatie en leuke voorbeelden in.

Ik kreeg dit boek van een bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet. Lees hier meer over samenwerkingen op mijn blog.

2 thoughts on “Recensie bijbel journalen & letteren – de bijbel journaling lijn van MUS