Een tijdje geleden viel het boek powertalks voor mama’s bij mij op de mat. Een boek van power to the mama’s over geloof, relatie, balans en opvoeding. Voor mij is het eigenlijk een soort stille tijd. Ik ben veel met de kinderen bezig, logisch als thuisblijfmama, maar daarmee heb ik soms ook een aantal vragen. In dit boek komen verschillende onderwerpen aan bod en wordt de bijbel er bij betrokken. Een fijne manier voor mij om in deze periode van mijn leven stille tijd in te vullen.

powertalks voor mama's voorkant

Mijn stille tijd

In mijn ideale routine zou ik graag in de ochtend een moment pakken om een stukje uit de bijbel te lezen en dit te verwerken door middel van bible journaling. Dat werkt voor mij gewoon erg prettig. Helaas bestaat dat ideale niet, dus wilde ik op zoek naar iets anders. Iets wat bij mijn levensfase aansluit. We hebben een peuter en kleuter in huis, wat soms best pittig kan zijn. Hoe fijn is het dan om daar over te lezen, de bijbel erbij te kunnen pakken en ervaringen van andere moeders mee te krijgen? Voor mij geeft het veel nieuwe inzichten en soms ook andere ideeën om iets aan te pakken.

Meer rust en tijd

Met dit boek neem ik meer rust en tijd. Tijd om stil te staan bij mijn leven, bij mijn taak als moeder en bij mijn weg hier op deze aarde. Want hoe makkelijk is het om je te laten opslokken in alle hectiek? Hoe makkelijk is het om van de weg te dwalen omdat het druk is in het gezin? Precies, dat is wat er bij mij gebeurde. Ik ben druk met van alles; blog, sporten, kinderen verzorgen, boodschappen en het huishouden. Dan staan er nog afspraken met vrienden en er zijn verjaardagen. Waar blijft de tijd voor mezelf denk ik wel eens?

powertalks voor mama's inhoudtsopgave

Wat geeft het boek powertalks?

In het boek vind je columns van een aantal verschillende schrijvers. Dit gaat over 4 dossiers; geloof, balans, relaties en opvoeden. Er staan een aantal powerprayers in het boek, gebeden die je kunt bidden. Je kunt het als voorbeeld gebruiken en aanvullen, maar ook gewoon dit zo houden en dit gebed bidden. Er staan tips in en vragen die je kunt beantwoorden om meer inzicht te krijgen. Maar wat ik vooral vond was herkenning. Je bent echt niet de enige die soms maar gewoon wat doet en door blijft modderen. Het is taak om dan terug te gaan naar je roots, naar je Vader die je wil helpen en die de weg al kent.

Een aanrader?

Wat zo anders is aan andere boeken is dat hier een bijbeltekst te vinden is. Je leert wat er in Zijn woord staat geschreven. Je merkt duidelijk de christelijke achtergrond van de schrijfsters. Als christen vind ik dat erg fijn en verademend. Eindelijk niet dat rationele en alles beredenerende. Maar terug naar Zijn woord en kijken naar Zijn weg met mij als moeder, vrouw en al mijn andere taken.

powertalks voor mama's verhaal uit het boek

De mooiste column die ik las in het boek? Genademama, by far! Laten we als moeders niet oordelen over elkaar, maar luisteren naar elkaar. Niet de betweter zijn, maar begrip tonen. Geef tips als iemand dat wil, maar accepteer dat we anders zijn en dingen dus anders doen. Zonder vooroordelen kijken naar je medemoeder. We slapen allemaal wel eens slecht door kinderen die wakker zijn, we hebben allemaal wel eens tijd te kort en we lopen allemaal wel eens in joggingbroek buitenshuis. We love because He loved us first!

Je kunt het boek hier kopen voor 14,95 euro. Leuk om voor jezelf cadeau te doen deze vakantie. Of geef hem aan je vriendin die wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

Pinterestafbeeldingen

powertalks voor mama's boek dat je wil inspireren, bemoedigen vanuit de Bijbel en latern weten dat je niet de enige bent. Mijn recensie over dit boek voor jou! powertalks voor mama's boek dat je wil inspireren, bemoedigen vanuit de Bijbel en latern weten dat je niet de enige bent. Mijn recensie over dit boek voor jou! powertalks voor mama's boek dat je wil inspireren, bemoedigen vanuit de Bijbel en latern weten dat je niet de enige bent. Mijn recensie over dit boek voor jou!

Ik heb dit boek gekregen. Dit beïnvloed mijn mening niet. Lees hier meer over samenwerkingen. Ik gebruik ook een affiliate link in dit artikel. Daar merk jij niets van, maar je helpt mij er enorm mee! Lees hier meer over affiliate links.

1 thought on “Stille tijd speciaal voor moeders – recensie powertalks