Al een tijdje kun je genieten van verschillende reclames met het leukste speelgoed op tv. De kinderen worden er helemaal dol van. Was het eerst bij alles ‘Dat wil ik hebben’, is het nu soms ‘Dat heb ik al!’. En dat laatste samen met een brede lach op hun gezichtjes. De wobbly worm was voor Luca en Nola erg aantrekkelijk en ze hadden al meerdere malen aangegeven die graag te willen hebben. Wat een verrassing toen hij bij ons binnen kwam.

Wobbly worm, het spel voor kleine en grote kinderen doosWat is wobbly worm?

Wobbly worm is een spelletje dat ook voor kleine kinderen (vanaf een jaar of 2) leuk is om te spelen. Je hebt een halve appel, waaruit een worm steekt. Door de appel ‘aan’ te zetten gaat de worm bewegen. Je moet proberen 3 ringen om de worm te gooien. De eerste die dat lukt is de winnaar. Je kunt starten met een worm van 2 stukken lijf lang, maar deze uitbreiden naar 3 of 4 stukken lijf. Zo wordt het steeds een beetje moeilijker. Wij doen het spel meestal met 2 of 3 stukken lijf.

Wobbly worm, het spel voor kleine en grote kinderen inhoudt pakket

Wat vinden de kinderen ervan

De kinderen waren door de dolle heen toen ze ontdekten dat wij dit spel hadden gekregen. Dat snap ik wel, want ze vroegen er al een tijdje naar. Helaas moesten ze even wachten, want ik kreeg het klepje van de batterij niet open. Zonder batterij doet hij het niet. Uiteindelijk kreeg ik hem aan de praat en konden ze spelen. Hij wordt vaak even gepakt, maar lang spelen ze er niet mee. Nola vind het nog wat lastig en Luca vind het lastig dat Nola niet goed snapt hoe het moet en dus gewoon maar wat doet. Ja, samen spelen is niet altijd even leuk jongens!

Wobbly worm, het spel voor kleine en grote kinderen in elkaar

Nog aandachtspunten?

Ik dacht hem wel even aan te zetten voor de kinderen maar kwam bedrogen uit. Er moeten 2 batterijen in. Niet gewone aa, maar grotere dikkere batterijen. Wel verkrijgbaar bij de action, dat scheelt weer. Het klepje ging bij ons heel lastig open. Uiteindelijk kreeg de 3e persoon die het probeerde hem wel open gelukkig. Maar ook zonder batterijen vonden de kinderen het leuk er mee te spelen. Kinderen hebben veel fantasie en doen er dan ook van alles mee. Het spel is geschikt voor 3 personen. Heb je meer kinderen in huis dan is het wellicht niet zo’n leuk spel. Want er zijn maar 3 kleuren ringen.

Wobbly worm, het spel voor kleine en grote kinderen samen spelen

De kinderen zijn helemaal happy met het spelletje. Hij ruimt wat lastig op, maar ook ik vind het leuk met ze mee te spelen. Het spel duurt kort dus ook voor jonge kinderen is dat nog leuk. Als ze het snappen of we doen  het gewoon op hun manier. Heb jij wobbly worm al in huis?

Wobbly worm, het spel voor kleine en grote kinderen

Wij hebben dit spel gekregen. Lees hier meer over samenwerkingen. Deze blog bevat een affiliate link.