Kinderen zijn echt meester in het verzamelen van schatten. Vaker dan eens vind ik zo’n ‘schat’ terug in de wasmachine. Oeps, de zakken vergeten na te kijken. Mooi hoe ontvankelijk kinderen zijn voor alles. Zo leergierig. Daar kunnen en mogen we als ouders ook gebruik van maken als het gaat om geloofsopvoeding. Het boek schatten verzamelen helpt ons daarbij.

Prent ze uw kinderen in

In Deuteronomium 6 vers 7 leren we dat we de kinderen de woorden van de Heer moeten inprenten. Dat we er over moeten praten met onze kinderen. Ze moeten onderwijzen. Maar hoe moeilijk kan dat soms zijn. Het zijn ware schatten, maar soms ook voor ons lastig. De kinderen hebben vragen die we niet altijd kunnen beantwoorden. Ze hebben de aandacht niet voor een lastig stuk. Ze vinden teksten te moeilijk. Gelukkig is er veel materiaal om ons als ouders daarbij te helpen. Zo ook het boek schatten verzamelen, Bijbelteksten onderzoeken, leren en verbeelden.

Wat is schatten verzamelen voor boek?

Schatten verzamelen bevat een aantal thema’s (teksten) die centraal staan. Voor advent zijn er 2 en voor de lijdenstijd zijn er 3. De rest gaat over verschillende psalmen en 7 uitspraken van Jezus. Je kunt een dag in de week kiezen om samen met je gezin aan de slag te gaan met deze teksten. In het boek staan ook een aantal tips van de schrijfster hoe je dit kunt toepassen in jouw gezin. De boodschap? Kijk vooral wat passend is voor jou en je gezin. Wat is haalbaar in jouw situatie.

schatten verzamelen - pinterest

Schatten passend bij jouw gezin

Wat mij vooral aanspreekt is dat je dit boekje geheel passend bij jouw gezin kunt gebruiken. Wie weet is het zomervakantie en gebruik je het boekje om zo een beetje structuur in de dag te houden. Of je gebruikt het voor de adventstijd om adventszondag net wat extra’s te geven. Of juist om de lijdenstijd met de kinderen te doorlopen op de zondagen. Het kan allemaal met dit boekje. En het is ook meerdere jaren te gebruiken, omdat er 2x een route voor advent en 3x een route voor de lijdenstijd rond Pasen is.

Schatten verzamelen

Als er iets is dat kinderen leuk vinden is het schatten verzamelen. Overal vinden ze van alles dat ze mee willen nemen. In je geloofsopvoeding wil je graag de schatten uit de Bijbel met je kinderen delen. Dat doe je op een leuke en praktische manier met dit boekje van Corina Schipaanboord. Waar leren, onderzoeken en verbeelden samen komen. Om structuur in je geloofsopvoeding te brengen. In elk geval raken we de schatten die we via dit boek verzamelen niet meer kwijt.

Nu ben ik nieuwsgierig, wat gebruik jij om structuur aan te brengen in je geloofsopvoeding? Een specifiek moment op de dag bijvoorbeeld. Of juist 1 dag in de week dat je wat doet? Deel het vooral in de comments.

ISBN: 9789088972942
Prijs: 14,99 euro
Uitgeverij: Royal jongbloed/groen