Ik besloot van de week dat we op vakantie waren een dagboek bij te houden. Zo kunnen jullie de avonturen met ons mee beleven. We zaten op camping de bongerd van capfun. Gewoon allemaal zelf betaald. Het was een fantastische camping. De andere challets zagen er ook heel mooi uit. Daar kan ik verder niet over oordelen. Maar wat hadden we het mooi. Lees maar mee!

Vrijdag 16 juli: de aankomst

De eerste avond op de camping. Niet direct mijn ding. Of de camping wel. Die is fantastisch. De stacaravan is ook oke. We zijn in ieder geval enorm blij dat we hier in mogen zitten een week. Maar het is niet direct iets voor mij en onze oudste. En ik ben vast aan t zeuren. Het is enorm gehorig en ik ben moe. Hooggevoelig ook he, dus dat maakt het niet ‘makkelijker’.

De heenreis was ook een beleving op zich. We kwamen in een file. Bot op de rem. Bleek er vlak voor ons een ongeluk te zijn gebeurd. Enkel blikschade, gelukkig. Wij hadden niets, gelukkig. Maar dan sta je daar wel even te kijken. Omdat we vrij vooraan stonden kregen we wel redelijk veel informatie. Mondjesmaat. Uiteindelijk hebben we er ongeveer 2 uur gestaan. De kinderen deden t fantastisch. Maar na zo’n enerverende reis was ik wel helemaal op.

Morgen een nieuwe dag met nieuwe avonturen.

vrijdag 16 juli - aankomst

17 juli strand, zee en zwembad

We gaan naar het strand. Wat een mooi stuk en wat is het daar rustig. Heerlijk! Fijn zonnetje. Lekker spelen in/bij de zee.

Daarna nog naar het buitenzwembad. Voor t eerst in jaren liggen zonnen. Bizar haha. Maar heerlijk voor de kinderen. Hopelijk blijven er nog vele zonnige dagen.

Door naar het binnenzwembad. Ook erg leuk voor de kinderen. 3 glijbanen een bad van 1.35 diep en een peuterbad. Klein maar fijn.

We liggen laat op bed. Het is nu net 10 uur geweest. Ik lag er 10.40 met de jongste in. Tijd om te slapen. Morgen weer nieuwe avonturen.

zaterdag 17 juli - strand

18 juli we wennen aan het leven op de camping

Ik begin te wennen hier. Te wennen aan het leven op de camping. Mijn droom vakantie? Misschien niet direct in eerste instantie. Maar we genieten en maken herinneringen. Dát is wel mijn droom vakantie. Dingen doen en beleven. Niet eens dat t veel geld moet kosten. Het samen zijn. Wanneer de kinderen het fijn hebben heb ik dat ook. En oh wat hebben ze het fijn hier. Echt fantastisch.

Vandaag was het zondag. Dat was niet echt te merken verder. Maar goed. Wat we wel deden. Zwemmen. Heel veel zwemmen. En uitslapen. Naar de show die wat meer geschikt is voor Nola. En naar de avondshow. Binnenspeeltuin spelen en in de speeltuin. En de dag vloog voorbij.

Ik sta weer eens op de foto. Wanneer ik van de glijbaan ga in het zwembad. Dat gebeurd niet vaak dus moeten we zeker even vastleggen. Allemaal bewogen en niet scherp. Maar dat geeft niet. Het was fantastisch. En dat vonden de kinderen ook. Herinneringen. Koester ze.

Mama zei de jongste. Ik wil later geen kinderen. En ik ga ook niet trouwen. Oh echt, waarom niet vroeg ik haar. Omdat ik rust wil. Kinderen roepen altijd maar mama, mama, mama. En als je trouwt krijg je kinderen. En dat wil ik dus niet. Dus ik ga niet trouwen. De logica van onze dochter.

Een mug op de slaapkamer. Bah. Gelukkig weet onze redder in nood hem te vinden. Even begon ik te twijfelen, want ja we zagen hem niet. Totdat. Ja hoor, daar zat hij. Op t kastje boven ons bed. Nu niet meer. Het einde van de mug.

zondag 18 juli - show

19 juli slaapt ze of slaapt ze niet

We slapen uit! Dat is al de tweede dag op rij. Maak je geen illusies. Uitslapen betekend dat Nola om kwart over 8 wakker werd. Voor velen niet eens uitslapen te noemen. Maar een fijne start van de dag voor ons.

De kinderen gaan met opa een dagje weg. Zo hebben mijn man en ik de dag voor ons zelf. We besluiten naar Callands oog te gaan. Niets bijzonders hoor. We lopen even over het strand en ploffen dan neer bij een strandtentje

We kletsen wat over ons huis en de toekomst. Wat zouden we willen? We hebben een verbouwing op de planning staan voor ons huis. Opknappen, vernieuwen en aanpassen. Zodat het nog meer ons huis wordt.

We hebben ook een droom. Een huisje dicht bij de zee. Zodat we vaker daar heen kunnen. Genieten van de zee, het strand en elkaar. Maar nog een extra droom. Gezinnen die geen geld hebben voor een vakantie iets gunnen. Een weekend of weekje op ons plekje. Lijkt me fantastisch om te kunnen doen. Dromen, laat ze niet verloren gaan.

We gaan zwemmen als we allemaal thuis zijn. We eten pizza en in de avond is er disco. Meer een show dan disco maar de jongste vind het leuk. De oudste was lekker aan het voetballen. De dochter reed nog even op een pony. Een heerlijke dag weer. De tijd vliegt voorbij. De helft van de vakantie zit er al op.

Zo een harde bonk en de dochter was ineens uit bed gevallen. Op t moment dat ik een mug wil gaan zoeken. Lamp niet aan te krijgen. Maar mug gevonden en Nola slaapt weer. Nog geen 5 minuten geduurd. Overwinning zo zonder man!

maandag 19 juli - lunchen
maandag 19 juli - paard rijden

20 juli citytrip naar Alkmaar

Uitslapen zit er wel in. Tot een uurtje of 8 kwart over 8. Fijn want we gaan ook laat naar bed toe. Vandaag een dagje uit, we gaan naar Alkmaar. Het enige dat de kinderen willen: Intertoys zodat ze wat leuks kunnen kopen.

We gaan eerst naar het stadion van AZ. Ze zijn nog bezig met verbouwen. Maar toch wel leuk om even wat te kijken. De zoon en papa zien ook nog de bekers en schaal. Zo leuk voor ze. Zijn ze helemaal in hun element dan.

dinsdag 20 juli - stadion AZ
Dinsdag 20 juli - Alkmaar

Daarna door om even te winkelen. We maakten nog een boottochtje, bij de brug even bukken hij is wat laag denk om uw hoofd. We aten een lekker ijsje. Dochter heeft wat leuks gevonden bij de Intertoys. Zoon bij de Blokker. Dochter vertelde dat ze wanneer ze blijft zeuren toch wel krijgt wat ze wil. Dat gaan we dus even anders doen want dat is niet de bedoeling.

Vanavond lekker in het restaurant gegeten. Ze gaven veel eten, aanrader dus. Bijbestellen is niet nodig. Maar duurde wel erg lang. Het was ook de avond dat het Vleghel’s dinner was. Vleghel, Gradeus en Gledeus (geen idee of ik ze zo goed noem hoor) kwamen langs. Dat vonden de kinderen wel tof.

Nu is het weer kwart voor 10. Tijd om te slapen. Tijd om de dag af te sluiten.

dinsdag 20 juli - zwembad

21 juli ’thuis’ op het honk

Vandaag een dagje camping. Er is zo veel te doen hier. We starten de ochtend vroeg. Of we, ik start de ochtend vroeg. Gewekt door een mug om half 3. Helaas niet kunnen vangen. Dat deed Mark in de ochtend. Die mug ving mij wel. 2 muggenbulten rijker.

De jongste gaat knutselen. Een vlinder. De oudste gaat voetballen. Daarna binnen zwemmen. Snel even lunchen, ik haal 2 croissantjes en 2 chocolade bolletjes om te eten. Om 13 uur start de spelletjes doen voor beide kinderen. Dochter met de onder 7 en zoon met de plus 8. Zoon lekker actief/sport en dochter leuke tikspelletjes.

Door naar de fotospeurtocht waar ze beide aan mee doen. Heerlijke wandeling over het park. Dan eten we nog lekker een ijsje. Het is ook zulk heerlijk weer. Met opa gaan de kinderen naar de binnenspeeltuin. Mama en papa drinken even samen wat. Want om 5 uur is er weer een show. Op de foto met de vrienden van vleghel.

Snel eten in de caravan om naar de musical te gaan. Eigenlijk wil de jongste nog naar een show om half 11 maar ze is te moe. We gaan naar bed. Nog even de kinderen voorgelezen uit de neehoorn en dan bedtijd. Kwart over 10 slaapt de jongste eindelijk. Het was mooi geweest.

woensdag 21 juli - knutselen

22 juli laatste dag op de camping

De laatste dag op de camping. Gisteravond was iedereen vrij moe. Vanmorgen zijn we weer wat meer uitgerust. Na een lekker ontbijtje gaan we knutselen. Een schild dit keer. Samen met de kinderen zat ik daar even creatief te zijn.

Het weer zat echt zo goed mee vandaag. Lekker warm dus we zijn naar het buitenzwembad geweest. Nog een kleine uitstap naar een dansworkshop met de dochter, maar dat vond ze niet zo leuk. Terug naar het zwembad. Na het zwemmen nog even naar de binnenspeeltuin. Heerlijk zo veel te spelen.

We besloten weer eten te bestellen en naast de tent van de recreatie het op te eten. Normaal zit daar een restaurant maar nu niet ivm personeel tekort. Het was heerlijk. Precies op tijd qua tijd met de show van 5 uur (show afgelopen en eten klaar).

De show van 7 uur vonden de kinderen niet leuk. De speeltuin met het kasteel wel. Daar hebben we nog een tijdje gezeten. Om kwart voor 10 was het tijd om naar bed te gaan. Nog even lezen en dan slapen. Al vind de dochter het niet tijd om te gaan slapen. Beetje over haar slaap heen denk ik.

Het was een fijne dag vandaag. Morgen de laatste spullen inpakken en dan weer op naar huis.

donderdag 22 juli - zwembad

23 juli home sweet home

We zijn weer thuis. Wat een verademing. Of niet. Want het brengt ook wat drama met zich mee. Vraagt echt even wat geduld en liefde om dit weer ‘recht’ te breien.

We stonden snel op vanmorgen. Alles inpakken en de auto’s in. Huisje schoon achterlaten. Door naar de winkel en ontbijt regelen. Croissant en chocoladebroodje. Half 10 mochten we het zwembad in. Maar helaas de glijbanen deden het niet. Wel heel jammer want daar kwamen we eigenlijk voor. Aan het einde konden de kinderen 2 keer glijden en toen waren ze weer stuk.

Op weg naar huis. De oudste reed weer met opa mee. De jongste en ik zijn beide in slaap gevallen in de auto. Wakker worden in de file. Een dejavu van de heenweg. Al ging dit veel sneller. Altijd zo dankbaar dat wij niet degene zijn die het ongeluk meemaken.

Thuis alles netjes weer opruimen, wasjes draaien en rusten. Moe. We zijn allemaal moe. En chagrijnig. Avondeten. Het wordt friet. Slim? Vast niet. Maar wel lekker. Komende week weer gezond. of niet. Het blijft nog even vakantie, daarna mag papa weer aan het werk.

We gaan op tijd naar bed. Op gewoon normale tijd voor de kinderen. Maar drama. Want gewent om tussen half 10 en 10 te slapen. En de jongste met mama en de oudste met opa te slapen. Dat is weer anders. Gewoon in eigen slaapkamer. Huilen, roepen en niet willen slapen. Het is nu half 9 en beide nog wakker. Ze slapen vast als ik ga slapen. Of niet. En dat is ook oké. Als ze mij maar niet wakker houden.

vrijdag 23 juli - vertrek

2 thoughts on “Vakantiedagboek week 1 op camping de bongerd

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wil je liever niet dat er cookies worden geplaatst om je bezoek te registreren dan kun je dat hier uitschakelen. Het registreren van je bezoek helpt mij om te kijken hoeveel bezoekers er op mijn blog komen. Zo kan ik ook leuke acties voor jullie regelen. Je helpt mij dus enorm om hem aan te laten staan. Click here to opt-out.