Juf Fiep is bij menig kind een geliefd boek. Om zelf te lezen, vanaf groep 3. En ik begrijp dat wel. Ik vind het zelf ook leuk om voor te lezen aan de jongste. Het is makkelijk geschreven, het lettertype is fijn en de hoofdstukken zijn niet te lang. Er is nu een nieuw deel verschenen: juf van het jaar. Ook in dit deel beleven ze weer allemaal avonturen.

Waar gaat juf van het jaar over?

Er is een wedstrijd in de krant. Ze zoeken de juf of meester van het jaar. Meester Bil vind dat hij de winnaar is. Alleen doet juf Fiep ook mee. De kinderen zijn dol op juf Fiep. Daar moet meester Bil een stokje voor steken. Hij zorgt ervoor dat het een grote zooi wordt in de klas van juf Fiep. Zal dit nog goedkomen?

Zo veel delen van juf Fiep

Er zijn veel verschillende delen van juf Fiep verschenen. Zelfs twee boeken met meer dan 1 verhaal (verzamelboek met 4 verhalen oplopend in avi niveau). Bij onze oudste favoriet sinds hij kan lezen. En daardoor bij mij ook. Inmiddels is hij qua leesniveau verder maar toch laten we hem deze boeken lezen. Waarom zou je denken. Nou, lezen is belangrijk. Net als plezier in lezen.

binnenkant juf Fiep juf van het jaar

Waarom vallen deze boeken zo in de smaak?

Ja waarom eigenlijk? Ik zou het je niet direct kunnen zeggen. Maar ik kan wel vertellen wat ik weet. De verhalen zijn niet te lang, een beetje spannend maar niet te. Net genoeg om verder te willen lezen. De hoofdstukken zijn kort zodat er een fijn tempo in het boek zit. En het is herkenbaar. Een klas dat een avontuur mee maakt, de kinderen herkennen dat. Ze zitten zelf in een klas en met hun fantasie kunnen ze de meest mooie avonturen beleven.

Hij is uit mama!

Na 3 avonden lezen kwam de oudste naar me toe. ‘Mama ik heb juf Fiep uit. Hij was echt leuk!’ Wanneer je zoon of dochter niet van lezen houdt en dit zegt ben je enorm blij. En dat is precies waarom ik van de boeken van juf Fiep houdt. Onze oudste houdt ervan. Ik vraag wat ik aan jullie kan schrijven over dit boek. ‘Dat hij echt heel leuk is, mama!’ dus dan weten jullie dat. Een aanrader voor in de boekenkast. Of in de schoolbibliotheek.

Welk verhaal van juf Fiep is jouw favoriet?

Je kunt dit nieuwste boek via deze link aanschaffen voor 10.99 euro. OF natuurlijk via je plaatselijke boekhandel.

pinterest: juf Fiep - juf van het jaar